3DAcademy
je međunarodni projekat u okviru programa Erasmus+, koji kroz upotrebu 3D tehnologija unapređuje pristup i praksu u nastavi stručnog obrazovanja i profesionalne obuke za industriju.
Poziv za učešće →

Realizacija projekta
Fokus projekta je razvoj online platforme i kurikuluma, s ciljem podrške nastavnicima i studentima. Poseban naglasak stavljen je na značaj 3D tehnologija u pripremi za buduće karijere i suočavanju s izazovima digitalne transformacije.
Razvoj online platforme
Kako bi postigao svoje ciljeve, projekat će razviti online platformu za obuku i rešenje za učenje koje omogućava fleksibilno i samostalno učenje, pružajući pristup interaktivnim digitalnim materijalima i resursima u oblasti 3D tehnologije.
Razvoj metodologije
Planiran je razvoj i testiranje metodologije obuke i nastavnog plana u oblasti 3D tehnologija, prilagođena potrebama VET i univerzitetskih nastavnika, trenera, edukatora, studenata, i ostalim zainteresovanim iz industrije.
Fokus projekta
Projekat će istaknuti važnost unapređenja znanja i kapaciteta pružalaca VET-a i institucija kroz uvedeni stručni standard u oblasti 3D tehnologija, kako bi se efikasno odgovorilo na izazove digitalne transformacije i buduće zahteve.
Širenje znanja i prakse
3DAcademy će pružati informacije i praktične savete o tome kako VET institucije mogu optimalno koristiti svoje trenutne i buduće STEM laboratorije i opremu s ciljem pružanja sveobuhvatnog i savremenog obrazovanja.
Praktično učenje
Veštine prototipovanja
Rešavanja problema
Inovacije i kreativnost
Preduzetničke prilike
Tehnološka pismenost
Saradnja i Timski Rad
Veštine prototipovanja
Rešavanja problema
Inovacije i kreativnost
Preduzetničke prilike
Tehnološka pismenost
Saradnja i Timski Rad
Integracija 3D tehnologija u stručno obrazovanje ne samo da poboljšava iskustvo učenja, već i oprema učenike praktičnim veštinama koje su visoko primenjive u savremenim tehnološkim industrijama.
Primena 3D tehnologija
je široka i obuhvata različite sektore privrede, uključujući arhitekturu, dizajn, modu, građevinarstvo, mašinstvo, dentalnu, farmaceutsku industriju, automobilsku i avio-industriju, te mnoge druge oblasti.
Zemlje učesnice
Raznovrsno partnerstvo dolazi iz industrije i sektora stručnog obrazovanja i obuke iz Srbije, Bugarske, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Irske, pod koordinacijom BICC.
Finansiranje projekta
3DAcademy je internacionalni projekat u okviru Erasmus+ KA220-VET programa.
Projekat je predviđen da se realizuje u periodu od 1. novembra 2023. do 31. oktobra 2025. godine.
Prednosti
3D tehnologija u stručnom obrazovanju
Uvođenje 3D tehnologija u obrazovanje donosi mnoge prednosti koje doprinose razvoju veština i pripremi učenika za uspešnu karijeru u različitim strukama.

3D tehnologije uključuju 3D štampanje, 3D skeniranje i 3D modeliranje. U osnovi, 3D modeliranje stvara digitalni plan, 3D skeniranje beleži podatke o fizičkom objektu, a 3D štampanje donosi digitalni dizajn u život stvaranjem fizičkog objekta. Integracija ovih procesa otvara beskrajne mogućnosti i mnoge prednosti poput prilagođavanja, fleksibilnosti dizajna, brzine, ekonomske isplativosti, prototipovanja i pristupačnosti.
3D tehnologije omogućavaju praktično iskustvo, što doprinosi boljem razumevanju i primeni teorijskih koncepata. Učenici mogu razvijati veštine brzog prototipovanja, što je ključno u mnogim stručnim oblastima kao što su dizajn proizvoda, inženjering i proizvodnja. Mogu izrađivati alate i kalupe ili proizvode spremne za upotrebu. Mogućnost stvaranja 3D modela podstiče inovacije u dizajnu, čime se razvijaju kreativne sposobnosti učenika.


3D tehnologije omogućavaju realistično simuliranje procesa i situacija, pružajući učenicima dublje razumevanje radnih procesa. Rad sa 3D softverom i tehnologijama razvija veštine digitalnog dizajna koje su sve važnije u savremenim industrijama. Integracija 3D tehnologija podržava interdisciplinarno učenje, povezujući različite oblasti znanja poput matematike, fizike i umetnosti. Učenici mogu stvarati funkcionalne prototipove koji se mogu primeniti u različitim stručnim kontekstima.
Interaktivnost 3D tehnologija često povećava angažovanost učenika, čineći učenje privlačnijim i efikasnijim. Kroz precizno planiranje i simulaciju, učenici mogu smanjiti potrebu za fizičkim materijalima, čime se smanjuju troškovi. Rad sa 3D tehnologijama priprema učenike za savremene industrijske trendove, pružajući im prednost na tržištu rada.

Prijavite se za rani pristup platformi, saradnju i druge pogodnosti.
